22.05.2012

ve bahçeler ve minyatürler.. ve çiçekler ve yaşayan söğütler.. yağmur dolu ve toprak kokusu..

hala gün aydınlıkken geldim eve..
ve tüm pazar dışarı çıkamamanın.. hiç bahçe keyfi yapamamanın verdiği açlıkla.. attım kendimi dışarı..


iki gün önceki yağmurdan sebeplenememiş olan çiçeklerime su verdim.. spreyledim yosunlarımı..


elim değidikçe bir şeyler elşiyorum minyatür bahçeye irsandalye.. kuş kafesi.. bir bahçe çiti yapasım da var..
ama o arada bir kameriye yapmıştım.. ağaçtan budadığım iki dalla..
birden dallardan birinin yeşerdiğini farlettim..
yaşil nasıl kutsal irşey.. sen kesil.. kaderin çit.. satmaşık askısı olmak olarak biçilsin.. tut yeşer.. 
aslında ingilterede özel bir bahçe çiti yapıyorlar..
söğüt dallarıyla..


benim yaptığım gibi budayıp toprağa sokarak yapıyorlar..
ve sonra yeşeriyor o dallar..
ve kameriyenin kendisi oluyor ağaç.. 

nasıl yapıldığını merak edenlere.. 
karşılıklı iki söğüt dikiliyor.. ve patika oyunca aralıklarla.. hep karşılıklı iki söğüt..
sonra tek tek bu ikişer söğütler.. bağlanıyor birbirine..
derken bu yukardaki gibi bir güzellik oluşuyor..
bu bir sanat.. willow living arch deyin gugl'anıma..
bakın neler dökülecek önünüze..


evin içinden yansıyan ışıkla nasıl da romantik oldu sandalyem...=)


minyatür bahçıvan şimdi bırakıp da  sulama kovasını..
uzaklaşmış gibi değil mi ??


heryıl olduğu gibi tek sefer açan kırmızı gül..
güneşi yok yavrucağın..
üstelik her açtığında..
yağmur felaketiyle dağılıverir taç yaprakları..


ve asının kına olduğunu sandığım.. pembeler..
haseki küpeleri geçti artık..
ahçede mor azaldı.. beyazlar ve pembeler zamanı başladı..


çiçekten derem.. doldu..


armağan çiçeklerim ve gözbebeğim kuşkonmazım...

derken birden yağmur aşladı..
ama karşımdaki ulutlar peme görünüyordu..
ve en yazıyı ekleyene kadar bir baktım..
dolu başladı....

inanılır gibi değil..
bana bahçeye çıkmademek istemiyordur değil mi..

dolu uzun sürmedi..
bahçede hasar yok..
dilerim tarım alanlarında da bu kadar  ucuz atlatılmıştır..
şimdi..
yıldırımlarla birlikte bir sakin yağmur..
serinlik ve nefis bir toprak kokusu var...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Sonsuz aşkın yolunda, duygu anılarıyla, umut çırpınmalarıyla, kale sağlamlığı ve sabrıyla oluşturuyorlarken.
Kuşlarla donatılmış gökyüzü, izlerini güneşin renklendirdiği çiçekler, aşkların üstü aşk gibi...

Aşkıım, sen için, söğüte ısmarladığım boğumlu zincirim var.

f. Çınar Aygün


Aslında fotolarını görünce fotoların içlerine kardırılmak için birkaç tanesi çok uzun dizlerden öne çıkıp attılar kendilerini:))

minyatür dünyan ve ve söğüdün harika:))

alienfaMey

Adsız dedi ki...

teşekkürler alien =)
ve teşekkürler.. f. Çınar Aygün =)..

atalet..

Adsız dedi ki...

:D rica ederim o kelimeler kendilerini fotoya karılmak için öne atladılar. f.Çınar Aygün


:pP hemi valla hemi billa ben masumum bütün suç kendi aralarındaki dialukta. alien

carpediem dedi ki...

toprak kokusu
yağmurdan sonra
miss.
insanın içine
yenilenme,arınma duygusu
verir,
inanırım.

Seden dedi ki...

mini bahçeye,tüm bahçeye ve özellikle yeşeren dallara bayıldım...
harikasın ataletcim,ellerine sağlık:))
sevgiyle...