27.09.2012

varan üç.. diyorum.. balmumu patineyi anlatıp ben dinlenmeye çekiliyorum...

 evet nerde kaldık..
sanırım balmumu cilada..

bunu çok aradım ben.
zamanında pariste habitat^da kasada kavgalar etmiştim bunu alabilmek için..
havalıyımdır sadece pariste kavga ederim.
burda kuzu gibiyimdir..

=).. balmumu cila kolaydır güzeldir candır..
internette aradım durdum..
balık kokulu ve yenilebilen ikea evimizin herçeyi  cilasına kavuştum..
kullanamadım.. evimin cilası olamadı..
koku beni tuttu.. telrarlıyrrum varsa heveslisi.. buraya yorum yazsın hemen gönderirim.. iki kutu stokta duruyor..

derken..
koçtaşa gidiyorum .. evimi çok seviyorum..da dolaşırken buldum..
balmumu cila..
hemen şeffafından aldım..
zaten başka rengi yoktu..

şimdi..
yeni kabarıkmacunla  kalıp kullanılarak desenlendirilmiş masa üstüne..
balmumu cila ve balmumu cila ile patine yapacağız..
uygulama kolay..
şişeyi salla.. tüy bırakmayan bir bezle..
sür..
onbeş dakika bekle..
yine tüy bırakmayan bezle parlat..

balmumu ile patine yapacağımızda..
önce şeffaf balmumu geçmek gerek..


beziniz benimki gibi solgun çiçek desenli ise..
daha bir vintıc etki yaratılabilir elbet..


bak nasıl parladı nasıl saten gibi oldu..

şimdi.. ben bu değilim..
saten .. şık.. pırıl.. titiz..
bu ben değilim..
en korktuğum kişiler.. net.. düzenli.. süper düper düzgün insanlardır..
hele gün sonunda.. ütülü şıkır kalanlardan ödüm patlar..
ben yaşarım..
otururum kalkarım..
elim kolum oynar..
ayağımı altıma alırım..
kırışırım ..
dağılırım..
o yüzden..
eşyalarımı da..
kirli severim =P..
nasılsa krrlenecek berelenecek..
en iyisi ben yapayım diyenlerdenim..

bu yüzden balmumu cilaya biraz kahverengi kattım..
bu ister yağlı boya olur.. ister.. herhangi bir renklendirici olur..
farketmez..
bu karışımın adı.. glaze.. renklendirilmiş şeffaf cila malzemesi..


dilbasacağı ile karıştırdım ..


şimdi de fırça ile sürüyorum..


korkmuyorum.. kirletiyorum..
rahat rahat aralıklara girintilere iyice işlemesini istiyorum bu çamur rengi cilanın..



gitti güzelim masa.. di mi..
yok bişi olmaz..
bu kez.. beklemeden hemen kuru ve yumuşak bir bezle siliyoruz..
fazlasını alıyoruz..
dilediğin kadarını temizle ey okur..
çok temizlersen..
bi daha kirletirsin.. hiç bişi olmaz..


kenarlarda girintilerde biriksin.. izin ver..


fırça izlerinde biriksin.. 
zamanın izi gibi dursun..

bu konuda bişey okudum geçenlerde..
patine düşkünlüğü ile ilgili bir analiz..
onu da atalet blogda paylaşacağım..

ama burda.. 


bu güzelliği..


bu güzelliği.. 
paylaşmak istiyorum..
çestırıma gömülüp.. kahvemi konyağımı alıp yeni masamın keyfini sürmeye gidiyorum.. 

ama maraton devam ediyor... sessizce.. 




4 yorum:

nalan dedi ki...

Sevgili Atalet,samimi hitabımı bağışlayın lutfen. Ortak dostlarımız var.Leylak dalı Nurşenimiz ve sevgili Gülsen Öğretmenim gibi... O nedenle yorumlardan ve bloglarınızdan tanıyorum sizi. Çok zevkle okuduğumu da ilave etmeliyim.
Yazdıklarınız kadar hoş yorumlar yazamayacağım korkusuyla belki yorum yazmasam da bir çok cümlenizde kendimi bulduğum da bir gerçek.
Bu gün size yazma sebebim patine eskitmeyi çok sevip de henüz deneyemediğimdir. Bu masanızdaki çalışma çok güzel. Fakat masanın patineye hazırlanışını anlattıysanız da bulamadım. Varsa linkini,yoksa da uygun bir zamanınızda altta nasıl boya,renk kullandığınızı, kabartmayı nasıl yaptığınızı anlatmanızı rica edeceğim. Sevgilerimle

atalet-buduar dedi ki...

klasik sıralama..
bir.. zımpara..
iki.. zımpara tozunun temizlenmesi..
üç.. astar.. boyanın iyi tutması için..
dört.. boyama..
beş.. zımpara ..
altı.. balmumu cila..
yedi.. balmumu cilaya azıcık renk katma ve onun uyguanması..

ama ben bu karatahta boyası dediğim şeyle artık astar aşamasını filan atlıyorum..

boya.. yüzde elli sulandırılıp içinde bir tepeleme kaşık derz veya alçı (toz) katılıyor..
topak kalmayacak şekilde karıştırılıyor..

içine katılan nedeniyle çok hızlı kuruyor o yüzden az miktarda hazırlanması uygundur..

sonra boyayın..
sonra zımpara elinizle kontrol edin yumuşacık kaysın.. pürüz kalmasın.
sonra balmumu cila (veya vernik)..

sonra da yemiz işçiliği kirletmek için azıcık renk..
vernik üzerine akrilik boyayı sürüp silmek veya balmumu cila kullanıldıysa.. onun içine biraz renk katmak ve onu sürüp sonra hemen silmek..

bu kadar..

ha boya ne derseniz..
beyaz için duvar boyası kullanıyorum..
ya da tavan..

ama renkli yapacaksam..
alpinanın renklendiricileri var ya.. onları kullanıyorum doğrudan..

kolay gelsin ve güzel sözler için de teşekkürler.. =)

atalet

nalan dedi ki...

Günaydın,
yorumuma yanıt hem de çok tatmin edici bir yanıt.Güne güzel başlıyorum sayenizde . Sizin de gününüz,günleriniz çok güzel geçsin dileğimle teşekkürlerimi ve sevgilerimi gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

Merhaba Atalet Hanım,
Blogunuzu çok beğeniyorum. Ben de boyama işine giriştim bir kaç gündür. Eğer Ikea balmumu cilanız hala duruyorsa ben alabilir miyim?