31.12.2012

puf kılıfı.. hem detüllü.. buduar modeli..

uzun zamandırproje eklemedim..
zaten pekbirşey de yapmadım..
benimkisi bildiğin direniş..

direnişin sonu..
birkoket puf oldu..
yeni yıla bir bitirilenlegirmek ..
belkidegereken büyü unda saklı..
belki de bu yıl bir çok şey yapacağımdır..
kim bilir..

bu pufu bir eski eşya satıcısından almıştım ..
üzeri kirli bir damask kumaşla kaplıydı..
iki berjerin arasına kullanacaktım..
ortamdaki kare kareliği kırmak için..

evetböyle şeylere dikkat ederim..
aynı alanda herşeyin kare olmamasına..
ya da fazla sayıda yuvarlak masanın bulunmamasına..
ideal yaşam alanı yaratacağım ya..
şaşkınımdır öylseine işte..

yüzyıl başı denilen dönemdem.. 1930lardan..
basit aslında..
ama sağlam..
ben onun bir tuvalet masasının pufu olduğuna inandım nedense.. alırken ama benim salonumda durdu sonra çekirdek odasına aşırdı..
ve kısa bir zaman sonra bıkıverdi..

siyah istiyor..
kılıf istiyor..
ben deyıkanabilsin istiyorum..
zira çekirdek bildiğin çekirdek..
aradayıkanması gerekiyor onun odasındaki herşeyin..
uzun süre sürüncemede kaldı bu istek..
puf benimle konuşmadı çünkü..
ama bugün konuştu..
bitmiş halini gördüm.. beynimde..

gelelim malzemelere..
kumaş.. ve artık herşey..
tül kurdele..süslemem malzemesi olarak kullanmak istediğin herşey..


fotoğraflar telefonla çekildi.. o yüzden biraz soluk.. aslında kumaş soluk gibi görünüyor..
ama alırken özellikle..
tozlu bir erik moru.. seçmiştim..
şimdi neden diye merak ediyorum ben de..


aslında çok beğenip  yazlık sahil çantası yastık ya da birşey!! yapmak için 
aldığım siyah üzerine basılı martılı deniz fenerli kumaşla birlikte aldığım siyah kumaşı kullanmaya karar verdim..


önce pufun üzerini örtecekbir kare kesip üzerine serdim.. 

sonra çepeçevre kenarına yan kısımları oluşturacak kumaşı iğneledeim..
iğneleme bitince kestim kumaşı.. alt kenarda 2.5 cm fazlalık bıraktım..
sonra teyelledim..
iğneleri çıkardım..
içini dışınaçebirdim ve yeniden giydirdim pufun üzerine..


böyle göründü..


sonra sürfile makasıyla kestim daireşeklinde..
eteklerini kıvırıp iğneledim..


budurda yapılan pufların..
buduardan izler taşıması gerekir..
biriktirici kadınlar karışık evlerde yaşarlar..
ama çok malzemeleri vardır..
çekirdek hanımaaldığımız ilk gece elbisesi.. mini etekli altından tülleri sarkan bir elbise idi..
siyah döneminden çıkmaya karar verdiği gün birpembeli siyahlı kareli, gömlek bir de kırmızı siyah kareli etekleri tüllü elbiseyi almıştık..
sonrasında aslında elbiseyi fotoğraf çekmek için aldığını anladım ama..
olsun..
zor ergenlik geçiriyordiye..
ergenlerimizi evden atamıyoruz ..
onun yerine..
elbise üzerine dökülen şey yüzünden atılmak zorunda kalınca..
astara dikili olduğı yerden astarıyla beraber kesip almıştım.. tülleri..
onu da iğneledim ters olarak takılı duran puf kılıfına..

bu tülleri.. 
çekirdeğin odasında kullanmamak olmazdı elbet..



sonra bir makine de onun üzerinden geçtim..

sonra ütüledim..

ütü tahtamı da anlatmadım aslında..
ikeadaki şu minicik tahtalardan.. sadece kraft yaparken kullanıyorum..
ütüye suyu da.. bir sütlükle koymam kimseyi şaşırtmaz değilmi..
o plastik suluklarından nefret ediyorum ütülerin..

ne olsa kraft düşkünü budura yaşayanı kadınlar..
tuhaf şeyler yaparlar sırf yaşama bir nebze baharat katmak için.. yaşarlar..


tül fırfırı diktiğim yerdeoluşan dikişin üzerinden de birkurdele geçtim..
böylekurdele gibi şeyler için..
ütüyle yapışan bantları kullanıyorum..
dikiş malzemesi satan yerlerde bulunuyor..
önceütüyle kurdeleye yapıştırıp sonra üzerindekikağıdı soyup.. kumaşın üzerine koyup bir daha ütülüyorsunuz..


son ütüyü de yaptıktan sonra...


buduardan bir gece güzeliçıktı..
yılın son el işi oldu..
süslü tüllü kurdeleli..
tam bir buduar güzeli..








Hiç yorum yok: