13.04.2013

hortus plinei.. pliny bahçesi.. roma bahçesi.. atalet bahçesi.. ehli

bahçeye devam.. bu planlama bitmeli çünkü bu hafta sonu roma bahçesi bitmeli..
dün hoş bişey oldu..

çekirdeği almam gerekiyordu  bi yerden akşamın bir saatinde.. 
beni al dediği saatten yarım saat önce vardım..
o daha gelmemişti bile..
neyse..
ben de daldım dükkanlara..
o ne..
bi yerde yüzde elli indirim üzerine bi daha yüzde yirmi indirim.. 
büstler heykel başları vardı..
süperdi..
bir dünya küresin buldum üzerinde kuş olan.. ay derken..
birden hermesi gördüm..

nasıl güzel bir roma büstü..
roma bahçesine olur..
kışı dışarda geçiremezse.. kitaplığa kurulur oturur..
tamam dedim..
kaptım büstü..

şimdi roma bahçesi için...
bir fikir geliştirdim..
onu anlatacağım..

dün olmazsa olmazlar derken..
mozaikleri unutmuşum..
roma döneminde tüm o yürüme yolları filan mozaiktir..

baktım internetten hoşuma giden bir 
mozaik kalıbu buldum..
döneme de uygun hem..
amfora..

kaynak



buna baka baka..
serbest elle yarısını çizdim..
kağıdı boyuna katladım..
üzerinden geçtim.. kağıdı açıp izlerin üzerinden geçince..


oldu sana .. mükemmel simetrik bir amfora deseni..


şimdi fikir şudur..

heykel..
sağ yanına.. korint süturnu..
şöyle yeşermiş küflenmiş bir güzellik..


sütunu dikey koyacağız tabii..
o zaman da üzerinde mozaik yapacağımız bir yüzey olacak.. yay..ne sevindirici..
onu anlatacağım..
elbette ki mozaik yapmayacağım.. sadece gibi görünen bişey planlıyorum =)
 olmazsa olmazlardan biri daha.. tamamlandı..

üzerine hermesi koyarız.. 
atmaca bakışlı haberci hermesi.. hem pliny'ye haber taşır belki bizden..

efenim heykelin sol yanına..
bir zeytin yağı kübü var çbnin babasının çiflikteki baba evinden gelme yüz küsur yıllık aile yadigarı. o  gelse hoş okur diye düşündüm..

bunun da bir su banyosu olmasına karar verdik.. bakalım o daha gelişmedi aklımda açıkçası..
var bir fikrim ama.. daha tam gelişmedi.. 

ne kaldı.. ekilecekler..
elimizdeki listeden..
gülümüz var..
defnemiz zaten bu konunun oluşmasına neden olan.. o da var..
biberiye.. yessss.. var..
kekik de var biliyor musun bilog.. 
etti dört..
hederalar ohhoo dolu..her yerimiz hedera sarmaşığı..
zakkum komşuda var gerçi budadık ama ucundan görünür o ille de..
kediotu.. yani valerian.. 
benim kına deyip durduğum kim soktuysa aklıma..
işte o da var..
ayvamız var..
ille de asmamız da var..

budanmış şekillenmiş çalılar gerek.. 
hmm benim biraz budama ve 
çelikleme yapmam gerek..
bir de..

cezayir menekşesi (periwinkle)
hastanede var ondan çalmam gerek ..
baldırıkara dediğin.. 
bana  aşk merdiveni dedikleri..
benimse fujer  diye bildiğim şey.. ondan her sene alırım zaten..

sonuç yaklaşık şöyle bişey olacak..



teorik olarak epeyce çalıştığımıza göre..
şimdi..
yapılacaklar..

küpü taşı..
sütunu taşı..
mozaik yap..
top bitkileri saksıları yerleştir..

sadece iki saksı fujer almam gerkecek..
bütünlenme için..

bence.. 
ben zaten bir roma bahçesinde yaşıyormuşum..
sadece bir araya getirmeyi becerememişim..
=)

suluk konusunu küpün üzerine koyacağım bir 
kilden yapılmış tabakla çözeceğim..
ki o da var zaten..
ama gönül.. şöyle bir şey de isterdi doğrusu da orda .
elektrik yok.. bu su motorlarının-i keyif bahçesi.. keyif bahçesi.. ne dersen de.. işte.. güneşle çalışanı var mıydı ki.. ??..
bi de onu araştırayım ben.. 

pese: kendi çizdiklerime filan da not defteri görünümü veriyorum ya aferim ki bana....


Image Hosted by ImageShack.us

Hiç yorum yok: