7.04.2013

planlar.. bahçeler.. başarısızlıklar.. yeniden başlangıçlar ve canıtın ve ben.. atalet bahçevan..

aslında birkaçgündür..
bazı tasarımlar yapıyorum.. aklımdan..
yapılacaklar sırasıtla..
1-bahçenin temizlenmesi..
bunun içinde.. yaprakların toplanması.. bazı budamaların yapılması..
kurumuşların.. sökülmesi..(kiaralarında limon çamınım..
saray çiçeğinin sökülmeleri var..
ve saksıların temizlenmesi..
ve geçmiş soğanlı bitkilerin kuru çiçeklerinin kesilip.. yeşil yapraklarının bırakılması..
ki tohumakaçmasınlar ve soğan beslensin..
sağda solda binlerce..süs olup da çöpedönmüş nesnelerin temizlenmesi..

2- oturmadüzenlerinin yenilenmesi..
masa gittiğine göre..
bir bank mucurların üstüne demiştik ve mor olcak..
bir bank hazeranlı.. yeni gelen sallanan sandalye ile takımlanarak veranda altına yerleşecek..
iki koltuk sehpa ve puflarıyla.. bir köşeye yerleşecek..
bu arada elbette..
bir çok boyama çalışması olacak..

3- komşu bahçe ile aramızdaki  paravan temizlenecek ve tül asılacak..
ağaçlarda asılı şeyler.. ferforje  şamdanlar vesaire.. yenii yerlere geçecek..

3- bahçe  temalarını ayarlamak..
vazgeçilmez.. datçalı kızım.. ve korint sütunu sayedinde.. bir arkeolojik bahçe.. köşesi..
teneke sulama kovaları saksılar vese sayesinde bir fransız bahçe köşesi..
bu yıl bir.. peri bahçesiistiyorum..
ağaç dibine..mini bahçe işini değiştireceğim..

4- açığa çıkan saksılara ve partere ekilecekleri planlamak..
5- parterin üzerindeki,  azalmış mucurların tamamlanması..

birkaç yıldır hiç ilgilenmediğim için..
ve deli rutubet ve sıcaklar yüzünden bahçedeçok fazla çiçek kaybı oldu..
tabii bazıları da ömrünü doldurdu..
fujerleri (aşk merdiveni zaten yıllık alıyorum..
evde kaloriferden dolayı kuruyor.. o yüzden dışarda kaderine terkediyorum sene başında yeniden alıyorum.. 
bu gölge bahçeye çok yakışıyor..

bu bahçe sabah güneşi alıyor.. sekiz buçukta geliyor güneş.. oniki birde gidiyor..
yazın daha da az.. çünkü ağaçların yaprakları kapatıyor....

o yüzden  gölge bahçesi kuralları uygulanıyor..
toprak kil biliyorusunuz her sene ağlarım..

ama ekili herdem yeşillerim vardı.. 
artık yoklar..
tamamen  mucur parteri durumunda..

ve bugün..
soldan başladım..



 önce aksesuarları ortaya topladım.. sonra.. kuru yaprakları tırmıkladım.. ve tabii rüzgar çıktı..
ben ortaya topluyorum..
rüzgar elbette bana doğru esiyor ve geri getiriyor..
devam ettim.. tırmıkla topla..
sarmaşıkların yerlere uzamış dallarının kahküllerini kes..
mucurların arasından baş veren her ota bak.. iyi midir.. ayrık mıdır ve hatta ısırgan mıdır..
tırmıkla topla.. buda.. sonunda sol tarafı yemizledim.. mor açan yer örtücüme kadar geldim..
bankı yerine taşıdım..



az sağa sola çekiştirdim..


altına bir bisiklet sakladım =)..
gene tırmığıma döndüm..
tırmıkla buda.. kes topla..
yığ..

korint sütununu ve datçalı kızı yerlerinden uzaklaştırdım..
arkası mikro jangıl olmuş..
budadım.. kestim.. bağladım..
köşe boşalmış.. biraz mucur ekledim..


sütunu geri aldım oraya.. asma ölmemiş.. yeşermiş.. ona  ters u şeklinde bir destek alacağım..
sonra kızımı ortasına koyacağım..
belki arkasına bir ayna asarım kimbilir.. 

kızım şimdilik defnenin altında..
arka bahçedeki zakkumları da budadım..
ben hiç sevmem zakkumu.. 
sadece yerinde severim..
güneyde..
o da sağlıklı çalı halinde tutulursa.. dipten budanıp ağaca dönerse.. nefret ederim..

fındık ağacı ile benim aramda idi zakkım..
budadım..
şimdi fındığı görüyorum en arkadada cevizin tepesini..
ceviz de şaka maka on yaşına geldi..



aslında sadece bir yanı yapacaktım..
ama kızımı oynatınca devam ettim..
tırmıkla..
buda.. topla..



devam ettim sonra..
duramadım..
bergenyaların altı felaket yaprak yığınıydı..
topladım..







iki renki yatay çalım.. 
bir dal olarak kalmış..
kıyamam..
geçen sene yaptığım..
su yolu gibi camgüzelleri yok olmuşama saksısı duruyor..
kaldırmadım ne yapacağımı bilmiyorum ama..

sonra gene topla tırmıkla buda..
ayrıca yol boyunca bazı şeyleri kurtar..
yerini değiştir..
dibinde su birikmiş saksıları boşalt..
limon çamı ve saray çiçeği beni üzmeden köklendiler..
üzerleri mucur örtüldü..
yeni gibi oldu..

hepi topu onbeş metre parter..
ama bütün gün sürdü..
ve bu yığınla sonlandı..

evin yan tarafındaki alan kaldı..
bir de parterin en uç köşesi..
güllerin olduğu yer..
güller demişim ben de iki tane var..
onları budamadım..
oraya kadar gidemedim..
çünkükına çiçeklerim daha minicikler yerlerde..
bir de.. hasekiküpeleri var tabii.. giderek azalan..
bu yıl tohum toplamalıyım..
yoksa seneye kalmalyacak..

şimdi..
çöplerin atılması ortalığın yıkanması kaldı..
o da bitince.. yeniden dağıtacağım..
sallanan koltuk boyanacak..
koltuklar silinecek..
yerlerine konulacak..

sonra yeniden dağılacak..
ekeceklerimi
seçeceğim..

o yüzden yine biraz teorik çalışma zamanı..
bakalım bu yıl hangi hatalar.. yanlış satın alışlar.. =)


canıtın.. da saklandığı yerden çıktı sonunda..
bugün bana eşlik etti..


bahsettiğim bitkilerle ilgili.. fotoları görmek için..
üzerlerine tıklayın..

mor açan yerörtücü.. ve  saksıcı amcanın armağanı..
küpe çiçeği.. fotosu  öyküsü..
anımsamadığım neler kimilir daha..
fındık kokulu sardunya da almıştım.. gardenyam da oldu bir zaman..
en maymun iştahli.. yengeç burcundan bahçivanım..
biliyorum.. gölge.. kil.. şehir bahçesindeyim.. tropik rutubetli yazlarda..
yaşıyor benim bahçem.. ama ben.. ille de istiyorum bazı şeyleri..

su istiyorum mesela aksın istiyorum..
geçen senekiçok güzeldi.. bir sezonda delindi.. suyu bitince.. bu sefer motoru yanmış.. =(


eskilerden kim kaldı şurda..
haseki küpeleri..
kına çiçeği..
limon kokulu sardunya.. o da bir kök..

rozmari gene var.. ama artık yeni..
ilk ektiklerim ağaca dönmüştü..
lavanta ha keza..

toprak on yıldır aynı toprak..
sanırım.. bu yıl artık gübreleme yapmam gerek..
ama özellikle sararmalara karşı magnesium kullanmam gerek..
ingiliz tuzu denilen eskiden sıksık müshil olarak kullanılan bir tuz bu.. yapraklar sarardı mı kullanmak gerek..
yarın eczaneden soracağım..

bu birr..


Image Hosted by ImageShack.us

3 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

E hakikaten yorulmuşsun yav, bırr hiç bana göre değil :)

carpediem dedi ki...

kolay gelsin ataletim

coraline dedi ki...

ne güzel bahçe