23.02.2014

saime hanım usulu patates kalyesi bildiğin kalye aslında.. ve sebze çorbası.. ve çekirdek ve bir pazar günü..

sabah sandviçle geçirdi çekirdek..
sandviçi ben yaptım..
iki dilim çok tahıllı ekmek arasına..
diyet peynir salam çıtır çıtır ince dilimlenmiş  salatalık..
 ve kıvırcık yaprağı.. o da çıtır çıtır.. 
yanına da portakal suyu..

bi süre sonra..
sandviçi hazırlarken ben kahvaltı etmemiştim çünkü ..
acıktım..
 ve tavada tost yaptım kendime.. önce reddeden çekirdek..
kokudan olsa gerek ondan da istedi..

sornra ben kitap kapladım kitaplık düzelttim.. 
o test çözdü ders çalıştı..
derken benim işim bitti.. kahve konyak derken o da duşa girdi ve kuaföre gitti..
iki öğün hamur yedirdim çocuğuma..
akşam iyi ve hafif beslenmek gerekiyor o zaman..
erken bir akşam yemeği çorba yapayım dedim..

ama hiç malzeme yok..
 üstelik dışarı çıkasım da yok..
bir soğan soydum o kadar..
kaldı elide soğan kursağımda heves..  
sonra aklıma geldi..
çorba için karışık kurutulmuş sebze almıştım migrosun organik reyonunda..
onları ıslattım.. sonra haşladım ve azcık tereyağı azcık zeytinyağı  ve un  ile miyane (meyane) yaptım...



elimde bir soyulmuş soğan kaldı..
derken aklıma..
saime hanımın patates kalyesi düştü..

neyse ki patates vardı evde..
saime hanım sade pişirirdi uğraştırmayacak doğru pişmiş ve lezzetli yemekler sultanı idi..

hemen soğanı kabaca doğradım..
zeytinyağı ve bir avuç su ( yağı çekmesin soğanlar) 
 ile bi çimdik tuz (suyunu salsın soğanlar) ekleyip altını kısıp oturttum tencereyi kapağı kapalı olarak..

o arada soydum patatesleri..

patates alırken hep aynı şekil ve boyda olanları secerim.. oval ve orta boy..
soyduğumda bir grup anaokulu çocuğu gibiydiler neşeli ..
onları halka halka kestim.. küçük parmağım kalınlığında dilimlerim oldu..
suya koydum yine biraz tuz ekleyerek..

o arada soğanlarım helmelenmiş.. nefis bir koku çıkmaya başlamıştı..
şeffaf ve berraktılar..
hemen kıymayı ekledim.. hem de buzluktan aldığım tuğla şeklinde..
kapak kapalı olarak ara ara tuğlayı çevirerek..
sonunda bütün tuğla çözülünce.. etin suyu .. soğanın suyu hepsi uçana dek..
piştiler.. artık orta ateşte idiler..
soğanın kokusu ve tadı kymaya iyice işledi..
ve şimdi bir tane ufak kutu  domates püresi ekleme zamanıydı..
ben.. salça sevmem kullanmam..
domates püresi tam bana göre o yüzden..
bir kesme şeker..
bunu eklerken hep domatesin ekşiliğini almak için derdi.. saime hanım ..
onlar da kaynama haline gelince kaynar su ekledim üzerine ve sonra patateseri muntazam dizdim.. 
suyu sonradan koyunca patateslerin üzerine bulaşıyor kıyma.. 
şık olmuyor..
sonra hiç açmadan kapağı..
ve hiç karıştırmadan..
arada bir bıçağın ucunu en üstteki patatese saplayarak kontrol ettim piştiler mi diye..
bıçak rahatça girince..
kapadım altını da kapağı da..

meyanemi biraz sütle sonra da haşlanmış sebzelerin suyuyla pişirdim biraz sonra çorbaya karıştırdım..
bir taşım kaynayınca onu da kapadım..


kalyenin yanına cacık gider dedim..
yoğurdu bir porselen çanağa aldım..
tel çırpıcı ile çırptım..
bir tutam tuz..
biraz süt ekledim..
sonra iri rendelediğim salatalıkları ekledim..
suyunu sonra ekliyorum..
herkes aynı kıvamda sevmez ben mesela.. koyuca severim.. diğerleri suluca..

çekirdek o arada kuaföre gitmişti.
beni mutfakta görünce kola alıyim diyerek..


tevenin karşısına iki kişilik bir sofra kurdum..
ve çok keyifle saime hanımdan yemek pişirmekten 
pratikten.. zamandan.. benim çekirdek için bir yemek defteri hazırlamamdan..
ama doktor yazısıyla yazmamamdan ..
lezzetten ve özenden söz ederek yedik..

pese: bu kurutulmuş sebzeleri çok beğendim ben.. kolayca hazırlanıyor .. üzerinde gerçi unlu meyane tarifi veriyor ama bence..
bir avuç bulgur eklenir ve yoğutla yoğunlaştırılırsa da çok lezzetli olur.. 
azcık tavuk suyu ike duru bir konsome olarak da..

Image Hosted by ImageShack.us

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Oyy bu Patates Kalye
'si çoook güzel gözüküyor buradan....

lale dedi ki...

hemmen kurutulmuş sebze alıcam...O kalyenin resmi bile ölüyü diriltir anam:)