16.03.2014

çukulata topları.. truffeler trüfler.. gündemi balla kaplamak..


beklersek daha çok bekleyeceğiz.. 
ağız tadı için..

o yüzden yether diye çığırıyorum ve ..
truffe tarifi veriyorum..

evdeki tüm kalıntı çukulatalar..
beğenilmemiş tırtıklanmışlar..
kalmışlar yenmemişler.. 
olmadı marketten alıverin ..

450 grama..
1 karton kutu.. krem şantiy diye bize yutturulan krem fraiche..  bildiğin çiğ krema..

he bu arada ben gerçekten şekil şekil çukulata kullandım arasında fındıklı pralinler bile vardı..
bir tane bütün bitter çukulata vardı market tipi.. 100 gramlık kare olanlardan..

bunları cam bir kaba koyun..
büyük parçaları kırın da koyun..
bir tencereyi azcık suyla doldurun..
cam kabı o tencerenin tepesine oturtun..
tencerenin kapağını da üzerine kapatın..

su kaynarken çukulatayı eritecek..
ya da aynı şeyi.. mikrodalgada yapın..
ama asla çukulataları doğrudan ateş üzerine koymayın..
eriyince.. spatula kaşık bişeyle karıştırın.. ve üzerine taze kremayı ekleyin..
çukulatanın tam miktarını bilmiyorsanız ..
azcık azcık ekleyin..


iyice karıştırın..
çok sulu olmasın ne gibi..
hmm.. evet kek karışımı gibi.. olsun..
içine likör katın.. 
isterseniz rom brandy viski katın..
ben mesela vanilya özünden katıyorum.

sonraaa..
buzdolabına koyun..
çıkardığınızda sertleşmiş olacak..

ama eski halinde olmayacak..
donmayacak yani tıkıt tıkır olmayacak..

sonraa..
bir tabağa yayın kakaoyu..
top yapıp yuvarlayın kakaoda..
aynen top köfteleri unda yuvarlar gibi..
eh elbet ellere biraz bulaşacak..
sonrasında ellerde bir güzelleşme oluyor..
kako yağı iyi gelir cilde..
süper titizim eldiven giyerim derseniz giyin..
ben sadece ellerimi yıkadın..
azcık kakaoya bulayabilirsiniz ellerinizi erimesin çukulata diye..
ama her şekilde eriyip biraz bulaşıyor.. ben o yüzden çabalamadım..
hindistan cevizi rendesi de olur.. bak.. 
fındık veya badem incecik çekilmiş halde..
o da olur..
pudra şekeri olmaz..

maksat çukulata toplarının ..
yapışmasını engellemek..
sonra yeyin valla afiyetle..

yok ruh yok biliyom..
annem ruh emiciler gibi ya gündem yazanlar napiim..

bir de ben evde tadilata girdim.. 
bu sefer dış tadilat..
kocaman işler görülüyor evin dışında.. taş döşeniyor duvar boyanıyor.. dur onu da yaziim.. 

ki hayat devam ediyor..
çığlığım olsun bu da..


Image Hosted by ImageShack.us

1 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

özledim ben seni...