18.08.2014

amaç: belirli bir aile tipine ya da tipsiz bir aileye yaşam alanı yaratmak..


şimdi..
tabii benim niyetim evim de ne güzel..
nasıl da süper eşyalarım..
nasıl da markayım..
nasıl da zevkli kadınım filan diye gösteriş yapmak değil..

amacım belirli bir düşünme ve planlama aşamasını aktarmak..
o yüzden anlatımlı dizi oluşturuyoruz..
canıtın ve ben..

evde dış cephe çalışması diye  anlatmaya başlamıştım ..
işte o çalışma sonrasında evin içinde de bir hareket yaşandı..

bizim yaşam alanımızın kullanımı..
her evdeki gibi yaşamımızla uyumlu..
çok girip çıkıyoruz ..
geç geliyoruz..
bir müzisyenle bir cerrahın ve bir deli hobicinin yaşadığı bir ev..
bazen herkes tepside yer..
bazen herkes yemiş olarak gelir..
birimiz ille çorba sever..
diğeri vejetaryenlikten yeni çıkmış..
biri teve sesiyle uyumayı sever..
diğeri ya okur ya dokur..
cuma yatmaz..
pazar evden çıkmaz..
karışık bir aileyiz..

bir de ben huzursuz ruh 2-3 ayda bir eşyaların yerini değiştiriyorum..
canım renk istiyor ..
sonra başka renk istiyor..
sonra esas olarak var olan eşyalara ha bire ay bu sahipsiz kalmış diye yeniler ekleniyor..
çift koltuğun birini aniden başka odaya taşıyoruz mesela..
ordan çıkan bir komodin buraya konuyor..

alanın kullanımında eşya yerleşimini en çok kısıtlayan 3 unsur ..
2 uzun kalorifer peteği ..
ve ortada yer alan kocaman kolon ..
son olarak bu alana açılan merdivenler..

alanın güzel yanı minik filan cep modeli ama..
bahçeye yeşile açılması..

alanda evlenirken aldığım eşyalar..
daha sonra eklenen bazı antika parçalar..
ve saime hanım ve leman hanımın andaçı eşya.




benim el emeğim başımın tacı kitaplıklarım..
ve sonradan eklenen piano ve ..
tüm istemem bağırtılarıma  karşılık yerleşen kocaman televizyon..

giderek kalabalıklaşan eşya tahakkümü..

 ve geçenlerde çekirdek hanım..
ben böyle arkadaşlarımı toplayıp .. mısırımı patlatıp..
sinema geceleri yapmak istiyorum..
demez mi?.



tam koca kanapeleri atıp.. kitaplığı sele kaptırıp..
tamam zaten bir okuma bi teve köşesi yeter dediğim ve boş alanda yaşıyorum .. ohh.. 
şu camın önüne bir masa üzerinde kraftlarımı yaparım miss.. dediğimde hem de..



pinterestte sadece boş ve ferah odalar raptiyelerken gelen bu istek..
alanın nasıl bir yaşam alanı olacağını belirledi..

vazgeçilmezler .. konfor..
kitaplar..
ekran..
bahçeyi izlemek..
annelerden kalan 
dört hardal rengi koltuk..
iki vitrin..
piano..

bu puzzle'ı çözüyoruz bu dizide..
güzel olan ne biliyor musunuz ..
hayat geçiyor eleğinizden..
nelerle vedalaşmaya hazırsınız..
çocukluğunuzda hangi çip yerleşmiş beyninize..
neler gerçekten değerli hangi zamanda biçilmiş bu değer..
kim aktarmış..
güzelce eleniyor..
ve şaşırıyorsunuz..
en önce kendinize..

dekorasyon işi de bir program gerektiriyor..
bilimsel çalışma gibi..
metodolojisi.. amacı .. materyal seçimi.... gözlemi.. izlemi .. literatürü tartışması ve sonucu var..

yani özetle önce odanızın ..
ne amaçla kullanılacağını..
eşya yerleştirme sorunu yaratabilecek unsurlarını..
odak noktası olacak unsurları..
ve vazgeçilmez'lerinizi belirleyen bir liste yapmanız gerek ..
hatta bir kroki ..
kroki çizmişken bence her şeyin ölçüsünü de alın ..
çantanızda gezdirin..
ilhamın ne zaman nerede geleceğini..
 bilemezsiniz ..

benim krokim şöyle..



Hiç yorum yok: