22.08.2014

sarmısaklasak da mı assak yoksa kokar mı canıtın..

bugün kısa yazacağım..
kanapenin arkasındaki duvara aynayı taşımaya karar verdim ya..

gözüne hoş görünen aladır dedim ordaki iki modern resmi kaldırdım..
uzun aynayı aşağı kanepeye yakın ortaladım..
her ikisi de hediye olup bu kaos esnasında yerini kaybetmiş olan..
birbirine yakın boylarda..
farklı tarzlarda iki aynayı yandaş ettim astım..


sonra merak ettim bunun bir doğrusu var mıydı gugl'anım dedim..
vardı.. dedi
6 ile 12 inç..
asla 12 inçden uzak olmaya dedi..
12x2.5 = 31cm
hemen ölçtüm ..
2inç yukarda kalmış benim ayna..

manyak..
diyebilirsiniz..
ama azcık daha mı aşağıda olsaydı bu!
dedim de ondan sordum gugl'anıma..
maksat süper ince görüşlüyümdür demek değil..
ki öyleyimdir..
evdeki ustaya maşallah 3mm'yi farkettiniz dedirtmişliğim var..
kanıtlanacak teorilerim var..

bu ev dekorasyon uzmanları bizim de bir ulu kutsal kitabımız olsun dememişlerdir sanırsam..
bu tip kurallar aslında yapılıp da hoşa giden şeylerin neden nasıllarının incelenmesi ile ortaya konmuştur.. diye düşünüyorum..
phi sayısı ile tanıştığımdan beri..
duvara bir şey asmanın kuralları denmişse..
tablo mesela göz hizasına ..
tamam..
ama oturulan bir yere asacaksan
oturanın..
antre gibi ayakta durulan bi yere asacaksan ayakta duranın göz hizasına ..
çalışma masanın hemen üzerine..
neden olmasın..
yatak başucuna yan yatıp izleyebileceğin yer de olur..
şeklinde uzar gider

apartmenttherapy sitesinden

bu da apartmenttherapy'den

evet bu konuda bazı yazılar okudum..
http://fredgonsowskigardenhome.com/2011/09/12/hanging-pictures-over-a-sofa/ gibi..

genel olarak en çok 15cm ile 25 cm yükseğe asılabilir kuralı akılda kalıyor..
alt kenar bu dediğim..

benim fotoya göz atınca aynadan yansıyan mavi tablo da kolonun üzerine asıldı.. oturanın göz hizasına..

o tablonun adı 24 lük ..
onun üzerine bir çekirdek tablosu gelir bakarsınız .. =)

hafta sonu yazı yok..
bu yazıda felsefe yok..
belki ağır taş yerinde hoş deriz..
belki herkes yerini bilecek..

hafta sonu hiç tablolarımı yapacağım..

belki yastık da dokurum..

ama bu seri hala çözemediğim halı sehpa aksesuar yemek bölümünü nasıl anneanne kıvamından kurtarsak çalışmaları ile sürecek o kesin..
bir de Su an bulamadığım sakın yapma'lar listesi..
bulamadım birden..
eklerim bir ara..

Hiç yorum yok: