19.08.2014

sudoku çözmek gibi olabilir bir yaşam odasını düzenlemek

dünü özetlersek..
alanın bir krokisi ve ölçüleri.-
pencereler girinti ve çıkıntılar..
kapılar ve radyatörler..
ve klimanın (dün unutmuşum)
yerlerini işaretledik..

odanın kullanım amaçlarını..
vazgeçilmezleri..
aile bireylerinin isteklerini..
odak noktası olacak şeyi ..
işaretledik..

bu son madde önemli bak..
benim gibi takıntılılarla yaşıyorsan hele..

şimdi odak noktasını saptıyoruz..
çekirdek demişti ki
'ben arkadaşlarımı toplayıp mısırımı patlatıp .. yayılıp film izlemek istiyorum'
çbnin de benzer amaçları var..
yayılmak ve film izlemek..

ben mümkünse kütüphanemde film izleyebiliyor bizimkiler demek istiyorum..
odak noktam ..
kütüphanem..

bu arada eşyanın dışarı atılıp sistre yapıldığı gün..
eve girerken bir şey anımsadım..
bomboş salondan gözüm kayıp doğru camdan bahçeyi görünce..

eve ilk gittiğim gün aşık olma nedenimin..
kapıdan bakıp bahçeyi görmek olduğunu..

oysa zaman içinde duvarlara dayanan eşyalar..
yüksek arkalı berjerler..
daha birçok şeye takılan göz .. en son algılıyor pencereleri ve bahçeyi..
oysa ev boşken..
her girdiğimde mutlu oldum..
dışarıyı görerek..

demek ki benim odak noktam 2 tane..
 bahçe ve kitaplık..
derken çekirdekle 'neyi nereye koysak' diye konuşurken..
 'ben kanepeye yayılıp film izlerken..
 bir yandan da yağan karı görmek istiyorum..'
dedi..

dekorasyon dergilerinde odak noktasını belirleyin..
her odada bir odak nokta olmalıdır ..
filan gibi laflar yazar durur.. mimarlar dekoratörler..

demek ki.. yaşayan bilir..
odak noktan..
birden fazla olabiliyormuş..

zaten baska türlü..
hem kadın ol ..
hem doktor ol..
hem anne..
nasıl başarırdık ki..

herkesin odağı kendine ..
bizimkiler bahçe..
ekran..
ve kütüphane..

bahçeyi değiştiremeyeceğimize göre .. diğerlerini nasıl yerleştireceğiz ..
film izleyen bahçeyi görecek ve kitaplığın önünde oturan da görecek.. 

üstelik yerleşirlerken ..
ön kapıdan görüntüyü kesmeyecek..
piyano radyatöre yakın olmayacak..
klima oturanların suratına üflemeyecek.. 
ekranda yansıma olmayacak..

sudoku oynar gibiyiz..

piyano 450 kg 
ekranın altındaki büfe de ağır..
yani itelim bakalım dedirtmiyor..
en güzeli krokinin üzerinde çalışmak..

bunun yöntemi ise ..
kartondan eşyaları kesmek..
 ve krokinin üzerinde oynatmak ..
tabii sanal aplikasyonlar var..
ama ben onları pek sevmiyorum..
bana kısıtlayıcı geliyor..

beynim 3 boyutluyu algılayabiliyor..
krokiye bakarak..
renkler de özel bir şekilde kaydoluyor hafızama..
nakışçı annem sayesinde olabilir..

o yüzden ben krokiyle çalışıyorum..

40 kere ölçü ile uğraşmamak için 1 tane çizip..
eşyayı da başka renkli kağıttan kesip oynatıyorum..
şimdilerde akıllı telefonla fotosunu çekip kayıt da yapabiliyoruz e süper..

şimdi kroki çizme..
eşyaları çizip kesme zamanı..



sizi bilmem ..
ben çeştırları attım ..
kanepe alacağım..
hangi ölçüde olması gerektiğini bilmem gerek..

pese: online kullanabileceğiniz adreslerden bazılarını vereyim istedim..
dekorasyon blogcularından bir derleme yaptım..
oda tasarlamak için şu adres Designmyroom
mobil aplikasyonu da olanlardan şu adres
homestyler



Hiç yorum yok: