20.08.2014

yasam alani planlaması.. kendini tanımlamanın bir diğer açılımı mıdır canıtın.. gelistim dönüştüm demenin yaşı yok mudur...

her şeyimiz hazır.. 
ölçüler.. 
amaçlar ..
elde var birler..
olmazsa olmazlar..
eski türk filmlerindeki.. tipi değıştirilen köylü kızı gibi..
herşeyimiz alıcı gözle inceleniyor..

sıra dekor unsurlarını..
ve benim için gerekli kanapeyi bulmaya geldi..
kitaplığı yaptırmaya geldi..

eşya parçacıklarını odada gezdirince ..
kanepenin yeri belli oldu..
buraya koyarsak radyatör var..
buraya koyarsak klima zatürre yapar..
burda görüntü kapanır ..
derken ..
eski hal.. maviler giden çestırlar..

iki reddedilen olasılık

son kararımız

girişte beni sevindiren alanı boş tutmak..
gözün hemen bahçeyi görmesini sağlamak  için ..
kütüphane sağ duvara..
daha önce olduğu yerden daha cam kenarına yakın yere tasarlandı..
yerin çok doğru olduğu camdan yansıyan yeşille ilk gözgöze gelince anlaşıldı ..



ölçüme göre kanepenin 2 küsur metre olabileceği ortaya çıktı..
bir yıl önce aşık olunan kanepe çekirdekten onay alamadı..
buna yayılınmaz diye reddedildi..

ben bunu cok sevdim..

çekirdeğin isteği ile L kanepelere cesaret edildi..
açık renk olsun dendi..
pinterestte epeyce fotoğraf raptiyelendi..
ortak noktaları bulundu..

evet triklerden biri bu..
eskiden    dergilerden beğendiğin odaların fotoğraflarını kopar.. dosyala..
ortak özelliklerine bak.. derdi yine o dergilerde minik tüyolar veren iç mimarlar..

24'lük küçükken yaptım denileni..
mor kırmızı kadifeler yaldızlar seçti..
mor bir yatak örtüsü kırmızı kadife bir koltuk koymuştum odasına..
geçenlerde konuşurken 'tabii bana hiç sormamışsınızdır' deyince..
vurdum yüzüne ..
2 kerede 2 kere yaptım öyle..
'gerçi ben seni etkilemek için seçmişimdir Moru' dedi bu sefer de..

aynen öyle..
mutlak beğenilerimiz kadar.. dayatılan trendler de var ..
yakınlarımızdan bizi yetiştirenlerden kopyaladıklarımız da..
bir de elbet..
her baktığımız yerde görünce aynı şeyi ..
kayıtlar alıyoruz fark etmeden..
subliminal'den ari yaşamak ne mümkün..

ama bir de şu açısı var olayın..
yükselen trendden uzağa kaçınca bir eskimişlik havası oluyor eşyanın..
ve insanın..
hayat bir kırkyama ise..
her şey öyle olmalı..
kendimiz bile..

eski zamana ait güzel ve değerli olanın yanına .. 
yeni zamanların güzel ve değerli olanlarını da katacaksın..
kırkyamaya herdaim yeni parçalar katacaksın..
yoksa yaşamın içinde kalmak zor..

evet felsefeyi bırakıp eve dönersek..
gördüğün beğendiğin nesnelerin.. vitrinlerin..
dergi sayfalarının..
fotoğraflarını çekip bir dosya hazırlamak gerek ..







pinterest.com bu işi kolayca yapabileceğin bir hale geldi..
site içinde arama yapıp.. beğendiklerini raptiyeleyebildiğin gibi..
net sayfalarından..
bloglardan.. alışveriş sitelerinden ve hatta kendi çektiğin
fotoğrafları da yükleyebiliyorsun..

buna ilham tablosu adını verelim..
ya da kendini keşfetme panosu olsun..
benim panomun adı 'final!' ..
önce yaşam alanı  renk 'popup' .. yaldız .. filan diye gruplayıp ..
sonunda hepsini final'de topladım..

resimlere bakarken keşfettim ki..
örneğin ben o kadar klasik vintage hatta patine seven ben..
bir modernleşme.. bir sadeleşme bir endüstriyel hal gördüm kendimde..
bir şeffaflık arzusu bir aydınlık isteği..


mor yok pek ..
sedef yansımaları griler bejler. tuhaf petrol mavileri..

ama renklere yarın girelim ..
panolar yap bugün blog..
içine seni yansıtan eşyalar nesneler koy..

1 yorum:

Kagittan gemiler dedi ki...

Ben de son kararı beğendim :)