7.09.2014

abstrenin Midas la buluşması

malum dar zamanda ..
dekorasyonla ugrasiyoruz..
yazmiyorum diye yapmiyorum ya da bitirdum sanmayin..
dekorasyon konusu bizim evde..
benim icin..
han duvarlari siirindeki arabacının dediği gibidir..
benim yolum bittiği yerde baslar der ya hani..

yıllardır toplanan sevilen eşyanın..
bir anda sıkıcı boğucu yaşlı gelmesiyle..
her şey islev dışıymış gibi gelmesiyle başladı macera..
atsan anısı var.. üzer..
çb ya da çekirdek sever.. 
derken..

bir iki eksilterek bir noktaya geldik..

sarı koltukların ortasına bir modern sehpa istiyorum diyerek başladım arayışa..
bir kaç magazaya baktım..
çok beyaz.. çok altın..
çok büyük çok pahalı..

bu sarı koltuklar biraz ince uzun bacaklı tam camın önündeler..
o yüzden tay bacaklı görünüyorlar..
ve 3x4 12 bacaķ .. bir de sehpanınkileti ekleyince..
cokbacak..
demek ki.. yere oturan birsey arıyorum..
bir kaç tane buldum nette..
çb nin bir mermerci bir demircisi var..
ama olmadı yaptiramadı..
iyi ki..

zira ararken tam bana göre olanını buldum.. 
lâkin bızim ülkede şubesi olmayan bir markanın ürünü..
üst cam.. alt yeşilli sarılı ve siyahlı bir mermer..
sanki yosun tutmus kayalar gibi doğal renkler..
arduaz olduğunu sanıyorum..


kaydettim.. 
yalanıyorum bakıp bakıp..
o koyu renk kısmın altta oluşu masayı yere yakınlaştırıyor..
tay bacakları mükemmel dengeliyor..
ve takip ettiğim sitelerden birinde..
nasıl da ben gibi birinin..
ikeadan aldığı masayı ..
hacklediğini gördüm..


yalnız sehpa benim sehpa..
alt taraf koyu renk..
üst taraf cam ve..
yuvarlak..

birden fikir gelisti..
ikeadan alıyoruz ve kendimizce hackliyoruz..

        fiyat nasil.. bence pek uygun..
 

metal kısım sprey boyayla altın renge    boyandi.. 


alt raf ortaya kondu ..
etrafında bir tur atıldı..
malesef fazla parlak bir yüzeyi var.. boya tutmasi zor..
evde astar yok..
o zaman her şeye yapışıp asla kabarmayan ev yapımı kıreç boya   gerek..  
cekirdeğin odasını boyadığımız inci beyazı marshall boyayı..
biraz derzile karıştırdım..
sürdüm..
kurudu..
                           ikinci hir kat daha..

sonra.. izlediğim birçok mermer gibi boyama videosundan ortaya bir potpuri yaptım..

kalın fırça ince fırça..
dil basacagi.. sünger sarı bez..
hepsini aldım..
hazırladım..
sonra boyalarım..
akrilik filan iyi bişey değil..
bildiginiz yapı marketten alınma..
alpina nın renklendiricisi


çepéçevre dolaştırdım siyahı..
fırca ile rasgele ..
sonra yeşil.. petrol yeşilinden..
oraya buraya birer fındık kadar sıktım.. 


fırcayla yaydım..
siyahla biraz karıstırdım..
olmadı akrilik cabuk kuruyor..
bolca yayıp yeşili..
sarı bezi oklava gibi yuvarladın yüzeyde..

benekli hos bir karısım oldu.. ama fazla düzensiz oldu..
sungerle biraz patpatladım..
alttaki beyaz göründü..
rakip zorlu cıktı..
pekii.. bekliyoruz kurusun diye..
bi kat daha yapıyoruz.
fırcayla yaydım..
siyahla biraz karıstırdım..
olmadı akrilik cabuk kuruyor..
bolca yayıp yeşili..
sarı bezi oklava gibi yuvarladım yüzeyde...
daha iyi görünüyor..
sıra sarıya geldi..
bir iki yere sarı fıskırttım..
sarı biraz kurumustu.. sulandirdim fazla sulandi..
süngerle gectım alttaki boyayi silip geldi sünger..


ama kat kat geçince hiç fena görünmemeye başladı..
biraz daha yeşil..
şuraya biraz siyah derken.çekirdek geldi..
gene abstre mi yapıyorsun..
yok aslında mermerimsi boyamak istiyordum..
yapma bence bu iyi olmuş..
ama..
biraz kırmızı ekle.. dedi..
azıcık mercan rengim var..
azıcık da ondan..
fircanın yanıyla..
zigzağımsı..
ama buraya biraz daha siyah.. bir noktada çok begendim tamam dedim..
çekirdek geldi..
haritaya benzemis..
gerçekten.. afrika kıtası..
nasıl düzelteceksin..
düzeltmem mi gerek..
duzelt bence...


mermere ve haritaya benzemesin..
çekirdegin abstre anlayışı..
peki..
siyahın çözemeyeceği bisey yok..
şuraya bir iki dokunuş..
azıcık temiz sarı bez teması..


ve son olarak iki kat akrilik vernik.. 
her zamankinden..


sonuç..

sonra tek yapmam gereken..
çekirdeği karşıma alıp
bir kahve esliğinde keyif çatmak.. 

evet.. budur.. 


4 yorum:

küçük Joe dedi ki...

hacklemek deyince ben başka şey sandım. Hani mermerciniz varmış ya, ona resmi gösterip aynı mermeri ölçülere göre kestireceksiniz sandım.
İnsanın nasıl mermercisi olur bu arada? Istanbul'un en yoğun esnafının olduğu semtte yaşadığımı sanıyorum yine de mermercim filan yok bunca senedir. :D

atalet-buduar dedi ki...

ilk fikir zaten o amerikan sehpayi kopyalamakti kucuk joe..
ama mermercimiz yokmus =)
biz hekimlerin bi suru tuhaf şeysi olur..
alabalikcisi.. mermercisi.. yoresel tatlicisi..
ne biliim bas garsonu filan vardir.. =)
sorun ulke sinirlari icinde benim kadar delisini bulmakta..
yemiyor gozleri.. yetmiyor hayalleri..
bu hack sozcugu nizde yok..
ama yabanci ulkelerde insanlar kendi el becerilerini kullanmayi sevdiginden..
siradan bir mobilyayi alip donusturmeye de..
cok pahali bir magazadan alamadiklari seyden ilham alip yaptiklarina da hack diyorlar.. ikea havk.. ballard hack.. anthropohack.. ne istersen..

birebir ayni degil.. satis amacli hic degil..
o yuzden firmalar bile saygi gosteriyor buna..
ikea bazilarini sitesine koyuyor mesela..
bakin bizim ucuz masamizla nelere yapabilirsiniz diye..

oyle iste...

küçük Joe dedi ki...

Biliyorum hack'in kullanımını. En favorim Life hack'tir. Bütün hayatımın amacıdır her gün yeni bir life hack keşfetmek. İkea hack'leri de biliyorum :)) Benzer ilgi alanlarımız var :)
Atalet sormiyim sormiyim diyorum ama dayanamayacağım galiba. Dahiliye doktoru musun? (O da bir uzmanlık olmuştu Fransa'da en son yanılmıyorsam, Türkiye'yi hiç bilmiyorum)
yoksa başka bir uzmanlık mı?

atalet-buduar dedi ki...

rehabilitasyon ve fizik tedavi.. =)