1.09.2011

yaz tahtaya bir daha...


evdekaratahta çok hoşuma gidiyor..hele bazı yerlerdeantika çerçeve içine koymuyorlarmı??.. 
elimi denemedem duramam diye .. bi tane denemek istemiştim..
gerçek kara tahta boyasının yumurta akı ve soba isi ile yapıldığını öğrendim.. netten.. öğretmenler sitesinden..
ama daha kolayı olmalı elbet.. dedim..
çakmasını buldum.. yanihazırını değil.. yine evdeyapılabilenini..
işin özü akrilik boyaya.. ya da mat yağlı boyaya.. derz eklemek.. derz..fayansların arasında kullanılan toz halinde dolgu.. 
bizim teknisyenden istedim.. bi kavanoz derziniz varmı?? bizde kalmamış dedim..
varmış verdi..
şimdi.. önce ufak bi tane denedim.. cam üzerine..süper oldu.. sevgili bi oğlak kadınında o ..
sonra.. çekirdeğin odasını gene dekore ettik de.. oraya gerekti bir tane..
bu seferki ona hazırladığım.. 
siyah istermiş.. kara tahta namına uygun.. aslında her renkte yapılabiliyor..


belki yapmayı düşünen olur.. 3 kaşık boyaya birkaşık derz kattım..azıcık sulandırdım..
aslında süngerle sürünce daha düzgün oluyor ama unutmuşum.. fırçayla boyadım..


kurumaya bıraktım..


evet evet oraya bisikletin yanına.. =D


keten gibi birdokuması oluyor..biraz pürüzlü..


sonra çalıştırılması gerekiyor.. 
tebeşirle bütün tahtayı boyaman gerekiyor..


sonra da silmen gerekiyor.. tahta silginle..
bu silgiyi öyle heryerde bulamazsınız...
balkonlu kadınımın oğlağımın armağanı.. =)


işte tebeşirlenmiş ve  silinmiş halleri.. =).. 


donra birmenteşe alıyoruz.. ve 60 derece filan açıda sabitlemek için hızlı kuruyan yapıştırıcı damlatıyoruz ..
güzel di mi silgim=)..


bir de ufak askı buluyoruz.. ıvır zıvır çekmecesinden..
yine hızlı kuruyan yapıştırıcı damlatıp tahtamızın alt ucuna yapıştırıyoruz..


eh..tebeşirive silgiyi biryerlere asmak koymak lazım elbet..
ince birtahta parçası da olur.. ama ben bunları buldum..
hayal gücünüz nereye götürürse..


sonra keyifle yazıyorsunuz.. 
hah bi de doktor yazısı kötü olur derler..
hala fransız kaligrafisiyle yazabiliyorum.. karatahtaya..
ama reçetelerime bakmayın..onlar okunmaz.. =)


daha iyisini söyleyeyim mi.. 
bu aslında bir adet ikea magnet metali idi.. yani..
bir taşla iki kuş..
ister yaz ister tuttur tahtaya..=)..

****
pese.. evet kara tahta fotoğraflarını.. bahçede yeşillerin önünde nisbet yapmak için çektim..
peseiki.. eğer bu bir... feysimin kitabı sayfası olsaydı.. bisiklete etiketleyeceğim iriolıurdu kesin =D..
peseüç.. karatahtaya ..ben de seni seviyorum yazdım.. üstüne alınabilirsin sevgili okur..
peseson.. neden asılı olduğu yerde fotoğrafını çekmedim.. çünkü.. sipariş sahibi gelmeden onun odasında nereye asacağıma karar veremem.. mafeder.. =D

7 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

"je t'aime moi non plus"tan benden de gelsin:)) Kara tahtanın adı kara tahta kaldı artık, öğretmenliğim boyunca hep yeşil tahtalara, sonra da iğrenç opak camdan levhalara rezil kokulu markerlarla yazdım. Çok az siyah tahtaya tebeşirle yazabilme fırsatım oldu. Ama tebeşir de zor iştir be Ataletim, eğer çok yazarsan eller rezil olur, tozları hapşırtır, alerji yapar. Üstün başın batar. Yine de severim yahu her ikisini de. Bak şimdi, o tahtaya Ders: Ekonomi Konu: Enflasyon yazdırasım geldi öğrencilere, oysa o kadar bıktım ki:))
Sipariş sahibi güle güle kullansın. Öpüyom...

laleninbahcesi dedi ki...

B,zim örtmenler de hiç kara tahta görmedi...Akıllı tahta mı nev ondan kullanıyorlarmış...Bizim yatak odasında var bi tane mini minnacık...lale zekiyi seviyo yazmışım...Gamse zorla üst köşesine N G SIĞDIRMIŞ. du Resmini çekip, sadece sizin göreceğiniz gibi taglayayım...

atalet-buduar dedi ki...

hahaha.. N ve G ye bayıldım.. bizim yatak odasının duvarına.. parmağıyla yazmıştı çekirdek.. kalplerfilan.. duvar mat morolunca.. ışığı yakınca parlıyodu yağlı çocuk parmak izleri.=) o geldiaklıma..

nurşenim.. güzel şeyler yazalım artık tahtalara .. keyfi yazıyoruz ne olsa.. =).. benim okulunda.. iki kat tahta vardı makara sistemli.. hoca yazar.. tahta bitince onu yukarı iter.. alttakine yazardı.. hem debilgi kaybı olmazdı.. ama sınav günleri soruları alt tahtaya yazıp ötekini üzerine çekerlerdi de zil çalana kadar.. sınav başlıyoor diyene kadar görmeyelim diye....ay bak onu hatırladım.. =)

Adsız dedi ki...

Be karatahta çocuğuyum. Sınıf mümessili idim her yıl.Öğretmelere tahtayı hazırlama ve çizimli derslerde çizim işleri benimdi.Boyum çok uzun(!)olduğu için,tahtanın üst köşeleri hep temizdi:)
Yuvarlak tebeşirler sertti-sevmezdim.Yumuşak yazan köşeliler favorilerimdi.

İlk denediğin(cam üzerine)karatahta,üzerindeki özel mesajı ve küçük tebeşiri ile Bebek'imin fotoğraflarının yanında duruyor.

Mutfağımda da alışveriş listemi yazdığım benimki..Ucunda asılı senin silginin yeşilli olanı var.Oğlak kardeşliği:))

Çekirdek de hep güzel şeyler yazsın oraya. Annesinin ellerine sağlık.
Ece

Adsız dedi ki...

bende o kara tahtaya yetişenlerdenim. ama tebeşirle kara tahtaya yazı yazmak.. çok meşakkatli bir işti benim için. el yazımda çirkinleşirdi üzerinde.. kocaman kadınım ama çeyizime böyle bir kara tahta isterim. silgiside diğer uzun boylu! ( çok güldürdü beni ) oğlağımdan olsun ;) arsızlığımı yapaaar..gideriiim! :P

kumhavuzu dedi ki...

çok güzellll
yani hepsiiiii
karatahta silgi üzerindekiler
bende seni seviyorum tatlımmm:)

MONICA LIVAS dedi ki...

Tarif için teşekkürler!