19.10.2012

fikir hırsızlığı blog terbiyesi sanal terbiye ve adab-ımuaşeret-isanal ve sinirlenmeler hakkında..


sinir oluyorum..
evet bana ne vazife onu da bilmiyorum..
zaten bir çok işim varken.. buna neden bu kadar takılıyorum.. onu da bilmiyorum..
bana yapılan bir şey değil..
ama zaten biz böyle eğitilmedik mi..
seni ısırmayan yılana da tepki vermezsen..
olmaz demediler mi bize..
biz özal sonrası çocuğu değiliz ki..
biz aman evladım sen karışma başına bişey gelir diye yetiştirilmedik ki.

sinir oluyorum..
fikir hırsızlığına sinir oluyorum..
ve yapmıyorum..
en küçüğünü bile yapmıyorum..

esinleniyorum..
ama illa ki.. o esinlendiğim kişiyi belirtiyorum..
yoksa..
huzursuz oluyorum yahu..
şimdi bu buduar bi matah değil.. öyle fikir şeytanı filan da değilim..

ama biri bişeyimi beğense..
ordan yola çıksa da..
yapıverse kendine aynısını benzerini.... ya da ben bunu yapacağım dese bir yerde..
ve benim adımı bile anmasa..
önemsemem..
ama benim bir fotoğrafımı kullansa ..
siz de görseniz..
bırakın beni..
siz görseniz tanısanız..
siz ki biliyorsunuz..
iki velet.. tam zamanlı çalışma yaşamı içinde ben iki taş arasında üretiyorum aklıma takılanları..
kızmaz mısınız..
bilmiyorum ben mi çok naifim..

sonra bilmem kim milletvekil zaten doktorasını da çalmış diye yazıyorlar gazetelerde..
ve herkes de paylaşıyor.. feysbukta tvitırda..
ya da bilmem hangi şarkıcının şu şarkısı aslında.. diye.. çıkıyorlar ortaya..
bazı şeylerin büyüğü küçüğü olmaz..
saime hanım derdi ki.. "o..puluk demek bir öpmek.. hırsızlık demek bir ekmek.." bir tane yeter.. o ypılmaması gerekenden bir yane yapmak yeter.. küçücük yapmak yeter..

ben şahsen..
biri benden esinlense ve benim fotoğrafımı kullansa.. ve belirtse..
sadece sevinirim..
neden.. bunu üretip sattığımdan ya da.. kar ettiğimden değil..
prestijdir..
karşılıklı saygıdır..
beğenilmektir benim tek çıkarım..
benim tanımadığım biri de olsa yapan yapılan..
ben kızıyorum işte.

bir bu da güzel fikir..
a bak bu daha da iyi fikir diye habire bişeyler yayınlayan bir facebook sayfası vardı..
iyifikirler mi ne hatırlamıyorum..

ben çok yabancı blog takip ediyorum..
artık pinterest de var.. kolay oldu beğendiğini saklamak..
eskiden bilgisayara kaydederdim..
ama blogda bahsederken fotoğrafını kullanacaksam.. sık kullanılanlara eklerim resme blogun adını verirdim..
uğraşırdım ve evet deliyim.
ben kendime titiz diyorum ama .. siz deli deyin..

resmi pintereste kaydediyorsun.. adresi de bağlantılıyor.. otomatik.. resme tıklayınca.. o sayfadasın.
pinterest terbiyeli.. direkt feysbuktan resim raptiyeliyemiyor..
bilgisayarından da almıyor..
bi de gugl redırdan da almıyor..
sayfada olman gerek.. raptiyelemek için..

bu facebook sayfası..
benim pinterestte de takibe aldı da ordan biliyorum zaten..

şimdi.. bakıyorum..
sadece fotoğrafı veriyor ay ne güzel ve kolay..
tamam ama pinterest sayfan bile var..
bari onu bağlantıla..
diye mesaj attım özelden..
ne oldu dersiniz.. ne cevap verdi..
ne tavır değiştirdi..
aynen bildiği gibi devam etti..
sildim onu listemden..

bu da geçenlerde karşıma çıktı..
koçtaşın internet muadili akıllı kocaman bir site..
eminim bir sürü de çalışanı var..
ve hatta belki sahibinin haberi bile yok..
işte şu fotoyu koymuş..
nasıl yapıldığını da.. esas blogdaki anlatımdan özetleyerek..
bak üşenme okur.. tıkla gör eser nasıl sahipleniliyor..

kaynak

googleda resim aramaya sordum pat diye çıktı..
çok paylaşılan bir fikir.. bir sürü blog da bağlantısını vererek..
yapanı onore ederek kullanmış fotoları.. bu da fotonun aslı..

kaynak
kaynak
gördüğünüz gibi doğrudan beraber değiller..
hatta boyutları da farklı..
bu durumda.. bir de yeniden boyutlandır üzerine öncesi sonrası yaz.. gibi işlemler yapılmış..

ama ya.. şu ellere bakın..
bir elişi delisinin elleri bunlar.. emek veriyorlar.. 
kaynak

parmak ucuna bulaşmış mavi boyasına.. yıkanmaktan hırpalanmış derisine.. kısacık tırmaklarına bakın..
güzel eller bunlar..
paylaşmacı da üstelik tek tek anlatıyor nasıl yapıldığını sırf başkaları da güzelleştirebilsinler diye.. yaşamlarını ve evlerini..
ve ne güzel olmuş sağoldan başka bir beklentileri yok..

nasıl kızmazsın..
o emeğin nasıl verildiğini bilip de.. elin güney bilmemnereli..
avustralya çöl kenarı ya da ingiliz takımadalısı da olsa bu kadın..
benim ruh kızkardeşim ..
değerli..
benim için..

burdan bildiriyorum.. 
bu hırsızlıktır..
fikir aldığın kişinin bağlantısını paylaşman gerekir..
 telif yasası tarafından korunuyor bu resimler sadece internette olmaları orta malı oldukları anlamına gelmiyor..
o resimler kimin fotoğraf makinesinde.. kimin bilgisayarında ise..
ona aitler..
ha çok beğendin istiyorsan sen de yap sen de çek..
yoksa iki sağ tık üç fotoşop bilgeliği ile..
yaptığın şeyin..
o kadının şöminesin üzerindeki vazoları çalmaktan farklı değil..
ha o ha bu..

facebuktan paylaştığım sayfada ben bu yazıyı yazana kadar.. gelip de benim yorumuma bir cevap veren olmadı..
eğer olursa onu burada editleyeceğim..

ama bilinsin ki.
ben artık böyle şeyler gördüğümde.. her yerde afişe edeceğim.. en azından benden gizli yapılsın.. yapılanlar..

isteyen okusun.. 


gugl resim arama pek kolay bi uygulama.
bunu yapmak için fotoğrafı bilgisayarına kaydet..
sonra tut resmi götür gugl resim aramanın arama barına bırak..
hemen söylesin sana..

sonra da sil o fotoğrafı bilgisayarından..
emekçinin sitesindekini kullan .. bağlantını da ver.. 
üç saniyelik iş.. 

kızdırma beni..






2 yorum:

Ecehan dedi ki...

Çook haklısın. Dün eklediğim yazıda 3 resmin kaynağının neresi olduğunu unuttuğum için yazamamıştım, ben gugıl da resim arama şeysini bilmiyomuşum valla, cahilim ben cahil ;-)Yazının sonuna senin bu yazıya da bağlantı yaptım umarım sakıncası yoktur ve aslanlar gibi buldum kaynakları dediklerini yaparak.
İyi ki varsın. Yine.Hep ol ;-)

carpediem dedi ki...

katılıyorun...