3.03.2013

yaz tahtaya ya da kutuya.. kitaplık kurdu için.. karatahta boyalı kutu tarifi..


bu fikir aklıma çekirdek sayesinde geldi..
arkadaşının doğum günü için bir armağan almış..
bana kutu al diye tutturdu..
ama bulamadım bir kutu..
evde bir kaç kutu vardı beğenmedi.. sinirlendi..
sonunda bir saat kutusu bulduk çoğu yeri siyahtı..
ama üzerinde markanın yazılı olduğu yer işi bozuyordu..
du ben bunu kara tahta boyasıyla boyayayım dedim..
nasıl yani dedi..
boyadım.. kurttuk..
üzerine tebeşirle bir pasta bir güleryüz çizdi.. pek memnun gitti..

şimdi elde ve evde yapılmış armağanlar için aklımda duruyor bu fikir..
o yüzden toplamacı ben kutu da toplar durumdayım =)..

bu kutuda çikolata geldi..
kutu siyah..
arada macenta bandıyla çok havalı..

bu hafta sonu ..
kitapla olmasa da..
karatahtayla yazıyla ilgili bir proje..

malzeme..
alçı veya derz..
siyah akrilik boya 
su
zımpara kağıdı ve ..
tebeşir..


siyah akrilik boya (3 ölçü) ile.. alçıyı (1 ölçü) karıştırıyoruz.. azıcık su katıyoruz (1 ölçü)
ben artık göz kararı yapıyorum .. zira çok az hazırlıyorum..
zira çabuk kuruyor.. heder oluyor..

sonrası pek kolay..
bir saatlik iş..
boyayı sür..
özellikle firma adının yazılı olduğu yeri iyice kalın boya ki.. farkedilmez hale gelsin..
bırak kurusun..
hafifçe zımparala.. alçı topakları kaybolsun..
sonra tebeşiri uzunlamasına kullanarak..
beyaza boya.. buna boyayı çalıştırmak diyoruz..
sonra nemli bezle sil..tebeşiri..
kurudu mu..
yaz üzerine istediğini..
sil başka şey yaz..

iiisi piiizi.. =D..
kolay gelsin diyorum..

bu malzemeleri..
şöyle ediniyorsunuz..
çevredeki tüm ustalardan..
azcık alçın var mı ..
ya bana bi avuç derz lazım sizde açık var mı diyor ve toparlıyorsun..
koca çuvalları satın almaya gerek yok..
siyah boyada değişmezim.. alpinanın akrilik renklendiricileri..

Image Hosted by ImageShack.us

1 yorum:

küçük Joe dedi ki...

Ah bu tarif elimde bundan 25 sene evvel olaydı...Karatahta fetişi var bende. Hatta genel anlamda yazılabilir yüzey. Mesela beyaz tahta için de herhangi bir camın arkasını istediğin renk kağıtla kapla, üzerine o beyaz tahta kalemleriyle yaz. Hatta buzdolabının üzerine doğrudan da yazılabiliniyormuş. Aynalar keza. Bu karatahta boyasını yabancı sitelerde görmüştüm ama o "derz" in derz olduğunu bilememiştim. Siyah renk olmak zorunda da değilmiş isteyen sarı renk bile yapar. Çok teşekkürler tarif için. Sitenize kitaplık kurdundan gelip dolaştım. Tam benlik. Şimdi elimde çayım, keyifle kurcalayacağım. Sevgiler.