10.01.2013

kendine ait bir oda.. dışa yolculuk.. vircinya.. canıtın.. yazı masası.. kolaj ve transfer..


bu benim çalışma masam..
beyaza boyanmış hali..
şu anda o duvarın önünde değil.. 
o duvar tamamen kitaplık oldu..

bu beyaz hanımın da yeni yeri buduarda.

vircinyanın kendine ait bir odasının ilk basımının kapağını.. fotokopiyle büyüttüm.. 
ve kitabın adını


 ve yazarın adını kullandım..



yine onun bir profil resmini buldum ..
onu da fotokopiye götürdüm..



yazıların arkasına bir karbon kağıdı.. yerini yarlayıp kalenle harflerin kenarlarından geçtim..
karbon kağıdı yoksa..
o zaman da..
kağıdın arka yüzünü kurşun kalemle tarayarak ve yine harflerin kenarlarından geçerek yazıyı masaya aktarabiliriz..

bu sefer genel olarak göz kararı ortaladım göz kararı yerleştirdim..
önce yukarı kitabın adını yazdım..
içini fırça ile akrilik siyah boyayla doldurdum..
bu kapağın özelliği..

kaynak
kızkardeşi vanessa bell tarafından tasarlanmış olması..
ama ortadaki grafiği sevmemiştim.. ayrıca bir progil çalışması istiyordum odama..
ama yazı karakterlerinin zaten fırçayla yazılmış gibi olması işime geldi..
ama her karakter boyanabiliyor..
iyi bir samur fırça ile.. ince uçlu bir fırça ile her yere
yazı yazabilir imza atabilirsiniz..

üstteki yazı kuruyunca..
yazarın adını..
aynı şekilde yazdım..
ki bu boya yarım saatte bir kahve molası süresince kuruyor..



en son olarak da..
profili muntazam kesip çıkardım ve beyaz tutkal ile.. ortaya yapıştırdım..
altında hava kabarcığı kalmasın..
üzerinden kredi kartı gibi bir plastikle geçebilirsiniz.
kabarcık kalırsa da.. o zaman da..
bir toplu iğne ile delip bastırarak havasını boşaltabilirsiniz..
iş bitip herşey kutuyunca azıcık zımparaladım harflari..
amacım çok sert çok siyah görünmemeleri..

ay çok anlattım ama vernik de atılacak..
elbette..
korumak gerek bu güzelliği..
bunu.. işte..


üzerindekilerle beraber bir anlam bütünlüğü oluşturuyor bence..


kokoş kadın.. çekirdeğin armağanı pullu payetli.. çantalı şapkalı kolyeli askılı göğüsdekolteli file çoraplı topuklu ayakkabılı =P..
bir elini de veda eder gibi havada tutuyor..
arkada duvarda ise..
fonu eski kitap sayfalarından.. önünde..
gitmek temalı kitap kapağı vircinyamın dışa yolculuk"isimli ilk romanının kapağı olan.. ve elbette..
canıtının silueti ile bütünlenmiş olan kendi yapımım duvar panosu asılı..

zaten kendine ait bir odası olan kadının..
keyfi yerinde..
dışa yolculuğu kolay ve keyifli olur değil mi..

bir poz daha..


hoşça kalın.. 
eliniz boş durmasın...





3 yorum:

carpediem dedi ki...

vakti nasıl buluyorsun,
ellerine sağlık diyorum başka bir şey diyemiyorum...

lale dedi ki...

Nası güzel bişi buuu...

o kokoş kadının önünde ne kadar çok durdum Mudo'da biliyon mu? afferin Çekirdek'e çok zevkli.

Bu ara ben de Virginia'dan gidiyorum.

Öptüm çok pek çok Ataletim canım benim

MONICA LIVAS dedi ki...

Çok güzel olmuş. Ben de çalışma odama woolf ile ilgili bir çalışma yapacaktım.A room of ones own temalı yine... Siz benden önce yapmışsınız.