5.04.2013

bahçe zamanı vakitsizlik ve usta büfe.. daha bir çok şey aslında ama gugl çöktü bi sürü ilham fotosu kayboldu..


kitlendim..
ustaya iş yaptırmaktansa kendim boyamaya zaten bu nedenle başlamıştım..
zaman nedeniyle..

bu sefer ustada kabahat yok ama..
ben gidip neresine ne istediğimi anlatamadım ki bir on gün geçti..
adamcağız iş yerinin ortasında iki metre on santimlik bir büfeyle yaşıyor..
neyseki dostlar var.. karga hanım sağolsun o taraflarda bir iş nedeniyle gittiğinde uğrayıp değiştirilecek yerleri gösterdi de..
usta işe başlayabildi.. sanırım yani..
o zamana kadar bir değişikliğe kalkışmıyorum ben de...

bu arada geleneksel atalet evi sakinleri tuttuğunu eve getir.. onun yerine bişeyi başka yere taşı devresi kutlamalarla başladı..

evden bahçedeki demir masa ve sandalyeler.. başka bir yere gönderildi..
iki de koltuk geldi..
her yer bacak olmasın diye onlar buduara girdi..
buduardaki okuma koltuğu bahçeye çıkarıldı..
saime hanımdan kalan koltuk armutluya gönderildi..
derken biryerlerden bir bambu sallanır sandalye bulundu geldi..
bu sefer bahçe bacak bacak oldu..

bakçeye atanan okuma koltuğu da.. armutluya gönderilecek..

bahçeye adım atmıyorum.. akşamın kararmışında geliyorum eve zaten.. 
geceleri yeni dizim.. rosemary and thyme.. 
hem cinayet çözüyorlar..
hem hatunlar..
hem bahçe uzmanılar..
hem de..
ingilterede geçiyor..

daha ne isteyeyim..
zaten benim bahçe merakım cemal beyin bahçe merakından köken aldığı kadar ingiltereye gttiğimde oradaki bahçelerin ne kadar farklı olduğunu görmemle başlamıştı..
ve herşeyde olduğu gibi iyi bir sonuç elde etmek istiyorsan sistmli yapacaksın işini..
bahçede evde.. yemek yaparken hasta bakarken.. sistematik olmak gerek..

demem o ki..
önce kağıdı kalemi alacaksın eline..
aklına gelenleri çiziktirsen bile yeter..

bu arada bahçeye daha çıkmadım dedim ama.. orda ne var biliyorum tabii..
bir elma ağacı var mesela sıkı bir budama şansı vereceğim kendisine bu yıl..
yopladı topladı toplamadı.. ekimde köklenecek armutluya.. taşınacak..
burdaki yeri sıkışık..
ben gerçi sadece dekoratif olarak istiyorum ağacı.. 
elma hasadı yapasım yok aslında..
ama yeri iyi değil güzelleşemiyor da..

bir asma dikmişti birileri olmaz bu burda diye yırtınmama karşın.. olmadı da elbet.. bir öldü zaten..
şimdi diğerine bakıyorum tomurcuk verdi verdi vermedi o da köklenecek..

geçen sene limon çamı ölmeye karar vermişti..

ehlikeyifbahçe zamanından fotom..


bazen bitkiler bunu yapar..
durup dururken ölmeye karar veriler..
ben de o günlerde bileğimi sakatladığımdan çıkaramamıştım yerinden..
sağolsunlar "bunu yok edin" dediklerim.. kesmişler sadece ağacımsıyı..
ve yere eğilirken göz çıkarma boyunda birer kuru dal bırakmışlar ortada.. 
ben dalgın çalışırım.. toprakla yaprakla dalar giderim geçen yıl üç kere filan göz kenarımı darbeledim.. gözüm hala yerinde ise.. tamamen şans eseri..
işte bu yıl o da var köklenecek.. iş çok anlayacağınız..
kayın pederin siper küreğini kullanmak gerekecek..

giderek minimalist bahçeye kayıyorum..
zira yaz sıcaklarında zaten pek oturulası değil.. nerde kaldı ki.. çalışılası olsun..
niyetim..

krem rengi mucurlar arasında saksıları yerleştirip yeşili öyle eklemek...

önce bahçede neler var onu sonra da..planı anlatayım..
bahçeye çıkan kapının hemen sağ tarafında.. 
geçen sene gelen beyaz hazeran koltuk var..
iki de bildiğin modern koltuk.. sehpaları ile bir takım oluşturuyorlardı..

geçen sene beraber boyamıştık canıtın.. pek de iyi etmiştik..=)

bir de bank var..

öz bahçe koltuğum öz fotoğrafım..

ay şimdi bir de hazeranlı bambulu sallanan koltuk geldi..

benim niyetim.. o sağdaki alana... bir sallanan koltukla.. (önü hazeran)
bir bank (sırtı hazeran ).. takımlamak.. 
aralarına bir sehpa.. 
ki sehpa olarak da.. üzerindeki kasası kaybolmuş ferforje bir el arabası var..

üstü kaybolmuş benim el arabam..

onun üzerine bir ahşap yerleştirmeyi düşünüyorum..
fikir şurdan çıktı
/altı ay sonra editliyorum.. bağlantı ve fotoğraf yükleme hatası var.. kaldırdım resmi.. /

armut ağacının altına köşeye iki koltuğu sehpaları ile yerleştireceğim..

benim eski bahçe bloğundan foto.. =) öz malım..


üstteki fotoğraftaki siyah ferforje bank.. o
mora boyansa....

. sarmaşıkların üzerine yerleşecek..
bu görüntüye hastayım.. zira..
mora da boyanacak..

fikir nerden..





Image Hosted by ImageShack.us

2 yorum:

carpediem dedi ki...

mor banka bayıldım

lale dedi ki...

geçen sene o bahçede uçuşması planlanan tüller vardı, ya da uçuşuyormuydu...Ama bir uçuşma hikayesi vardı:)) O banka bayıldım...

Öptüm çok ''Ehlikeyif Bahçe'' ye selam olsun...