11.04.2013

bahçeler planlar kurallar kitaplar ve bilgiler..

tabi asla ders vermek
 ya da kurs vermek değil burda amaç.... 

ama zaman.. para.. emek harcayıp da..
sonuçtan mutlu değilseniz..
son haline getirene kadar uğraşıp alıp ekip ya da yerleştirip geri çekildiğinizde içinize sinmediyse..
evde bahçede.. 
herhangi bir dolap yerleştirmeden tut da..
çay tepsisi hazırlamaya varana kadar her şeyde..
bitirdim ama istediğim gibi olmadı.. uymayan bişey var diyorsanız..

işte onları nasıl uyumlu hale getirmeyi öğrendiysem ben..
onu aktarmak..
biraz tecrübe..
fazlaca merak..
en çok da emek ve takıntılı merakım..

yani bir knidoslu venüs uğruna beni roma bahçelerine kadar götüren merakın.
hem bir yerlerde bir kaydı dursun.
hem de..
olur a birilerinin de merakını giderebilecek kahve sohbeti benimki..

ama aslında..
bir bahçe kitabı yazsam.. mutlu olurdum inanın..
bir boya ve dekorsayon kitabı yazsam..
ya da..
bir fukara dekoratörün el kitabını yazsam mesela..
zira sevgili dilek hocamın dediği gibi..
eğer kendin yapmasını bilmezsen..
yaptırdığın kişiyi denetleyemezsin..

işte.. bu nedenle bahçe notları tutuyorum..
nerdeyiz..
evet roma bahçelerindeyiz..
onlarla ilgili biraz teorik bilgi edinesim var en eğlencelisinden..
ama şimdilik..
sadece oturup bakıyorum..
bu sabah elimde fotoğraf makinemle.. 
çıktım gene..
yok fotoğrflanacak birşey aslında..
ama fotoğrafta yakalıyorum hataları..
mesela venüsün ayağının dibindeki ağacın yanına  en rüstiğinden iki mantar sokuşturduğumu ve bunun .. ne alaka .. etkisi yaptığını farkettim..
aslında onları çok seviyorum..
ve o nedenle.. bahçeye içerden  bakılınca en görünen yere taşıdım aklımca..
kırmızı kırmızı.. güzeldiler..
ama kendi başlarına..

venüsle bir araya aynı kareye gelince olmadı hiç..
bu işin de fotoğraf çekmekten farkı yok..
o yüzden hatalar en iyi fotoğraf karesinde belli oluyor..

artık herkes biliyor..
atalet biraz maymun iştahlı..
o yüzden her sene başka şeylere sarıyor..
o yüzden birikiyor bazen..
dönüşüyor başka zamanlarda..
aksesuar çok..
ama hepsini sergilemeye kalkarsak..
deli saraylı modeline geçer..
ha o da kabulüm olabilir bir gün..
eğer amacım delisaraylı bahçesi yaratmaksa..
ama diğer türlü tema yaratacak isek..
detaylarda da dikkat etmemiz gerek..
hatta baçeler..
aşağı yukarı evlere de uyum göstermeli..
yani içerde.. en eskitilmiş patinelenmiş şeyleri kullanırken..
dışarıya metal modern takınlar koyarsak.. 
ve bu iki alan birbirine geçiyor ise..
olmaz..
kuraldır..

uymam diyene saygım var..
ay manitu aşkına herşey de kuralına mı uymalı ben böyle seviyorum diyene.. 
saygım var..
ama ..
uymamanın bedeline hazırsan..
insanlar gelip oturduğunda..
bilsinler bilmesinler kuralı..
algıları söyler onlara da..
bişeylerin uyumsuzluğu kaçırır rahatı.. ille de..
bedel işte budur..
yaptın koydun..
ama birileri.. 
şunu da şöyle mi koysan acaba diyorsa..
bedel bu..
sen de benim gibi..
ben size göre değil kendime göre koydum şekerim diyeceksen =P..
bence sorun yok.


zira içine girip ay burası ne hoş dediğimiz mekanlar hep çaktırmadan bu kurallara sadık kalarak oluşturulmuştur...



dün oturup..
şehir bahçesi kitabımı karıştırdım..
şehir bahçesi genelde küçük..
genelde etrafı duvarlaı..
genelde.. gölge bahçelerdir..
bazen bir apartman katının geçişidir.. balkonun açıldığı..
bazen bir arka bahçedir.. yatak odasından çıkılan zeminine şap dökülmüş bir alandır..
apartman kapısına inen ya da çıkan kenarı beton çiçeklikli bir merdiven bile bahçe olarak kabul edilebilmelidir..
o gözle bakılmalıdır..
farketmez..
açık hava alabileceğiniz..
camdan bakıp .. yeşile baktım duygusu verecek her yer bahçedir..
geçerken sizi kokusuyla.. rengiyle mutlu eden.. her yer bahçedir..



benim üç temel kitabım var..
şehir bahçesi..
gölge bahçe ve parter bahçe..
yani kendime uyanlar bunlar..
içinde .. planlama..
birki seçimi ve bakımı ile ilgili bilgiler..
ve bol bol foto var..

her yıl bakar her yıl yeni şeyler bulurum..
bazen planladıklarımı başarır bazen de başaramam..
ama en azından dolaşırken gördüğüm bahçeleri..
daha fazla şey bilerek değerlendiririm..
ve tabii. internet inanılmaz ilham ve bilgi kaynağıdır..
bir sürü not alır bir sürü plan çizerim..
ama  ben çok pasaklıyım. dağınığım..
kaybederim.. olmadık yerde ve zamanda tekrar bulurum..
a bak ne düşünmüşüm de yapmamışım derim =)..

okurlar arasında belki daha düzenli kişiler vardır diyerek 
biraz da teorisini bildiğim ama hiç uygulayamadığım..
bir gün uygulayacağımdan asla umudumu kırmadığım..
teorileri de not edeceğim burda..
şimdi biraz roma bahçesi çalışayım..
sonra.. 
planlama sistemi ..
ki yarına yazım hazır olsun..


Image Hosted by ImageShack.us

Hiç yorum yok: