20.01.2022

zihin akışı.. iz bırakmak.. ve diğer şeyler..

odamdaki elma kokusunun..

nerden geldiğini merak ederek kafamı kaldırınca..

öğle yemeğimde yemeyip getirip.. 

kendi elimle masanın üzerine yerleştirdiğim elma olduğunu farkettim..


elbette hafıza kısa dönemli önemsiz kayıtlar da yapar.. 

kazısan çıkmaz kayıtlar da..

bu artık kısa ötesi olmuş o kadar şaşırdım çünkü gördüğümde..


size de olur mu..


elimde 3 haftadan fazladır..

beynimde ise nerdeyse bir yıldır oluşan defter için.. 

yapmayı düşündüğüm bin tane daha şey varken bir anda.. 

tamam bitti bu artık deyiverdin dün gece yarısına 4 dakika kala..

cildini ilk kez böyle pencereli yaptım..

her bir ortasına ayrı kapaklar..

her bir sayfasına kahve / yetmedi pas lekeleri oluşturdum.. 

kendi oluşturduğum kağıtlardan yaptım sayfa kenarlarını.. 

beynimdeki çocuktan beynimdeki erkeğe aktarılmış olanları..

sıkıştırdım aralarına..

sayıları özel seçtim..

kirlettim sanat ile..

barokladım.. altın ile..

yetmedi bakır ile..

pi'ledim.. fi'ledim..


daha ekleyesim vardı da.. birden ne eklersem ekleyeyim.. artı değer katamayacağımı farkettim..


size de olur mu..

bitiverme hali..


sahibine aktardım..

gece yarısına 4 dakika kala..


yarım bir hikaye mi oldu..

tamamlasın diye eksik bıraktığım bir hikaye mi..

bilmiyorum ..

aslında yazacaklarım vardı kenarlara köşelere..

vazgeçtim ..

yazmışım onları genlerine rnalarına..

defter gereksiz..


şimdi..

ilgi alanım..

mark making.. iz bırakmak olarak da çevirebiliriz..

işaretlemek de..

çöp defter yapıyorsak eğer.. 

çeşitli desenler oluşturacak rasgele çiziktirmeler yapmak da olur anlamı..


kolaj dediğimiz..

 desenleri bir araya getirme hallerinde..

 benim fikir akışımı takip ediyor birleştirdiklerim..

misal ali paşayı kesip alınca sevgilisinin kucağından..

kadının kucağı boş kalmasın diye ona bir yaşam oluşturdum.. 

nereye bakıyor..

ne yapsın şimdi.. 

ne okusun diye sora sora..

kendime..


farkettim ki..

benim fikrim hep aynı yöne akıyor

özgürlüğe.. 

direngenliğe..

yaşama doğru akıyor..

doğru olanı yapma yönüne..


oysa.. doğru her zaman gerçek olamıyor..

gerçekse nadiren doğru oluyor..


benim bu akışım..

bu kodlanıp benimsediğim akış..

kodların dışında daha sorumsuz ve sorunsuz..

daha egoist biri var mı merakım..

yirmili yaşlarımdan beri güvenli bir ortam bulup tatmin edemediğim bir merak..


şuraya bir kuş kondurmak mı..

yoksa kuşa eziyet etmek doğru olmaz mı..

diye bölünmeden..

akıversin bildiğince istiyorum..


bu konuda takip ettiğim bazı çalışma yöntemleri olduğunu öğrendim.. 

bunlardan biri  mark making..

kızıl gerdandan daha öznel..


çalışmanın aslı..

buluntu nesneleri ..

kuş türünü dal parçasını..

kozalağı..

ve boya veya mürekkebi kullanarak..

hiç bir şey olmayan çizgiler oluşturmak..

  

 rasgelelik çalışasım çok..

hayat kuvva-i milliye ruhuyla geçip gitmesin diye..

zihin açıklığı oluşturmak için..


demem o ki önce rasgele desenler oluşturup..

sonra onları..

ve başka beğendiğim bazı şeyleri..

 bir araya getirerek çalışmayı deneyeceğim bu hafta..


dosya kapağı kalınlığında kartonlardan bir defter yapıp içine çalışacağım..

bugün kahve molamda.. yerden yine çer çöğ topladım..

rasgele fırçamı yapacağım önce..


pese: tiyatro temalı bir defter planlıyorum bir yandan da.. 

yaşam da bir oyun.. 

onu sahnelemelik bir defter ..

"izler, yazıyı oluşturan sözcükleri oluşturan alfabenin harfleridir.. 

resim sanatında.."

Robyn McClendon